Gegevens:

Categorie:
Autobiografisch
Geplaatst:
15 januari 2020, om 16:18 uur
Bekeken:
81 keer
Aantal reacties:
0
Aantal downloads:
25 [ download ]

Score: 0

(0 stemmen)

Log-in om ook uw mening te geven!




Share |

"Een moralistisch, fijn christelijk sausje."


Ik kende een directeursechtpaar Rita en Rokus, van een Rotterdamse fijn christelijke kunst organisatie.
Zelfde laken en pak. Vrome smoesjes van hoor wel naar mijn woorden, maar zie niet naar mijn daden. Volkomen onbetrouwbaar. Ze lulden maar raak. Over alles lag zo’n moralistisch, fijn christelijk sausje.
Pappen en nat houden. Toen ik liet merken dat ik ze al lang door had lieten ze het af weten. Nooit meer iets van vernomen. Het gewone patroon onder die zeveraars. Misschien zijn ze onderdehand ook wel de pijp uit.
Die piloot wilde heel graag vliegen op andermans kosten en daarvoor dik be taald worden, maar als er gesmokkeld moest worden dan was ie veel te schij terig om het te doen.
Ik kwam daar in Marokko met een paar heel gevaarlijke jongens in contact. Die piloot had ze ook met hun handel laten zitten en was zijn afspraak niet nagekomen.
De jongens zeiden: “Sorry, hoor, maar hij gaat er aan, dit gaat zo niet langer met die klootzak. We dumpen ‘m in zee”.
Het was al drie keer gebeurd dat er een paar honderd kilo hasj klaar stond en dan moest opstijgen nam hij het niet mee. Was ie het vergeten. Ik vond die piloot ook wel een grote lul, maar had geen zin om ‘m persoonlijk af te schieten. Ik heb genoeg bloed aan mijn handen van schuldigen en onschul digen. Soms bega je een misrekening. Sindsdien ben ik voorzichtiger geworden met likwidaties.
Ik denk dat het komt door mijn calvinistische achtergrond, dat geeft je toch altijd het idee dat er iemand van omhoog over je schouder mee kijkt. Niet dat ik een dominee ben. Leven en laten leven was mijn devies.
Het liep hoog op tussen die piloot en die dealers; ze stonden al te zwaaien me hun pistolen, maar ik sus de rel en zeg: ”Luister nou even, voor je iets doet waar je later misschien spijt van krijgt: ik heb iemand die alles wil kopen wat jullie hier hebben, dat kan een heel interessante deal worden voor alle partijen en dan hoeven er geen doden te vallen en nu ik erbij ben zorg ik er ook voor dat het sowieso door gaat, eventueel met een pistool tegen zijn slaap, maar vliegen zal die klootzak en wel met de shit of jullie mogen ‘m gelijk de zee in sodemieteren, dan heb ik daar geen problemen mee, want zaken zijn zaken”. Dat maakte wel indruk. We laadden de pakken hasj dus met zijn vieren in bij veertig graden in de schaduw, we roken echt niet helemaal fris meer en die piloot was toch al een zenuwelijer, maar toen ik ‘m vertelde dat hij zou vlieg en of in zee zou worden gesodommieterd kreeg hij helemaal een toeval.
Hij deed het letterlijk in zijn broek. De dunne stront liep zijn witte sokken in, dat vond ik wel een feestelijk gezicht.
Daarna begon hij te janken. Jammeren over zijn vrouw en zes kinderen. Zijn moeder lag net toevallig op sterven en zijn vader was een week geleden lawaaje gegaan, zijn zuster had een miskraam, zijn hondje was gisteren dood gegaan, zijn vrouw had kutkanker in de terminale fase, zelf was hij seroposi tief door die Afrikaanse teven, enfin, het hele smartlappen repertoire aan kut smoezen werd binnen een kwartier open getrokken.
Ik geloofde er geen reet van. Ik belde mijn opdrachtgever dat die hondenlul van generlei waarde was en dat wat mij betreft ze ‘m gelijk mochten dum pen, maar dat de contacten hier optimaal waren en de hele overheid zo lek en corrupt als een verroeste vergiet.
Nou daar hadden de Grote Bazen wel oren naar, want poen was poen. Binnen vieren twintig uur was mijn opdrachtgever naar Marokko gevlogen om per soonlijk te onderhandelen op hoog nivo met die lui. Een heel gemengd ge zelschap was dat.
Echte Arabische woestijnstampers, maar ook een luitenant-generaal van het leger was er bij betrokken. De politie salueerde voor die man terwijl zijn hele koffer ruimte vol hasj zat, die beriep zich op een diplomatieke status. Dat hele land van die kippenneukers daar is door en door corrupt van hoog tot laag. Ik ben toen zelf met het vliegtuig totaal clean terug gegaan en de lijn die we heb ben opgezet heeft tien tallen jaren probleemloos gefunctioneerd. Wij hebben na dat fiasco met die piloot van dat gestolen vliegtuig er toen van af gezien om het transport door de lucht te doen.
Het bleek te link en liep over te veel schijven op de lucht haven. Elke man meer die je een kluit toe moest stoppen was een extra risico.



Reageer op dit verhaal!

Je moet helaas ingelogd zijn om te kunnen reageren.