Gegevens:

Auteur:
Categorie:
Overige
Geplaatst:
18 mei 2011, om 22:54 uur
Bekeken:
592 keer
Aantal reacties:
1
Aantal downloads:
184 [ download ]

Score: 1

(1 stem)

Log-in om ook uw mening te geven!




Share |

"beïnvoeding"


Wie kent niet het kinderverhaaltje van de Bibelebonse Berg, waar Bibelebonse kinderen Bibelebonse pap aten met een Bibelebonse lepel uit een Bibelebonse nap?

De kracht in dit korte verhaaltje ligt in de vele herhalingen die je normaal gesproken in gedicht of verhaal tracht te vermijden. Maar omdat het hier om doodgewone dingen gaat (pap, nap = kom, lepel) in combinatie met een niet bestaande naam, krijgt het geheel iets exotisch en lijkt zelfs de pap iets heerlijks.

 

Zijn wij zo snel te foppen? ik denk van wel. Kijk maar naar de reclames.

Ik trek me lekker even niets aan van het verbod namen te noemen.

Miele, er is geen betere. Tja, dàn wil je natuurlijk eigenlijk het liefst een miele, maar je gaat vanwege het prijsverschil met een Bosch of een AEG naar huis. Prima machines overigens, maar geen Miele. En wie koopt er geen duracel batterijen. Tenslotte looptje konijn dáár het langst op.

 

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar we weten wel dat we beïnvloedbaar zijn, nee u niet natuurlijk, maar de rest van ons, ik dacht het wel.



Reageer op dit verhaal!

Je moet helaas ingelogd zijn om te kunnen reageren.


Reacties:

tja, ik denk dat iedereen toch wel een beetje gevoelig is voor of de buitenkant of de herhalende klank. het heeft iets vertrouwds. ik ook hoor, wij hebben een halfautomaat gehad van Miele, niets dan ellende en toch, hoewel mijn man dan altijd roept "Miele, er is geen duurdere", toch blijft de boodschap "geen betere" meer hangen.

Geplaatst op: 2011-05-19 08:20:42 uur