Gegevens:

Auteur:
Categorie:
Overige
Geplaatst:
15 november 2009, om 14:03 uur
Bekeken:
683 keer
Aantal reacties:
0
Aantal downloads:
425 [ download ]

Score: 2

(2 stemmen)

Log-in om ook uw mening te geven!




Share |

"Slapeloze nacht (en )"


Weekopdracht andere site. Slapeloze nacht( en ).

 

  Slapeloze nachten
 
Iedereen kent ze wel. De nachten waarin je wakker ligt, waarbij je hersens op volle toeren draaien, waarbij je je zorgen maakt om wat er is of wat er komen gaat. Of zomaar die nachten waarin je geen zorgen hebt, maar de slaap niet kan vatten.
Er zijn veel remedies tegen slapeloze nachten.
 Wat denkt u van slaapmedicatie, wat heel verslavend is en waar je nooit meer van af komt en een grote kans op, dat het niet meer werkt en je nog meer nodig hebt. Geen goede optie dus!
 Mediteren is erg in tegenwoordig. Door rustig te gaan liggen en alles wat er die dag gebeurd is, kun je je hoofd leegmaken, door alles te laten passeren en het accepteren wat er langs komt in de vorm dat alles goed is, wat je denkt en wat je voelt. Mediteren kan helpen, maar niet altijd, maar het is beter dan naar slaapmedicatie grijpen, omdat mediteren niet verslavend is.
 Dan heb je de bekende beker warme melk voor het slapen gaan. Ach, het kan helpen, maar niet altijd, want de zorgen spoel je niet weg met warme melk. Maar soms helpt het en dit is mooi meegenomen.
 Zorgen voor goede ventilatie in de slaapkamer. Kan voorkomen dat je met zware hoofdpijn wakker wordt en de rest van de nacht niet meer kan slapen.
 De horror of de zeer spannende thriller kun je meenemen naar bed en je kunt er klaarwakker of angstig door zijn. Daarom geen enge films voor het slapen gaan. Want anders ben jij straks degene, die de hoofdrol speelt!
 Verdriet om een verlies, zoals een verlies van een dierbare, of liefdesverdriet, is een natuurlijk iets, wat slapeloosheid kan geven. Belangrijk is dat je je kunt uiten overdag. Accepteren dat het verdriet logisch is en het rouwproces de tijd geven. Heel belangrijk is wel dat je toch aan je rust toekomt, dit kan ook geschieden door overdag wat slaap in te halen.
 Een buikgriep die s nachts ontstaat, geeft natuurlijk slapeloosheid. Deze slaap wordt vanzelf ingehaald doordat je lichaam uitgeput is, door het geweld wat deze griep je lichaam aandoet. Slapen en je rustig houden is een van de beste remedies, wanneer je herstellende bent van een buikgriep.
 Kramp in de kuiten. Dit is een zeer groot probleem bij mijzelf. Ontstaan tijdens en na de zwangerschappen van mijn drie kinderen. De kramp in de kuiten ontstond steeds eerder in de nacht, zodat ik de hele nacht niet kon slapen, uit angst  dat het er weer ‘'inschoot''. Na de geboorte van mijn derde kind en doordat de kramp zo vaak voorkwam, kreeg ik een halve Rivotril tablet voor het slapen gaan, om de kramp te voorkomen. Eigenlijk is dit een medicijn tegen epilepsie, maar mijn huisarts had uitgedokterd dat dit ook hielp om krampen in de ledematen te voorkomen. Dit medicijn slik ik nog steeds en af en toe word ik toch wakker van kramp in mijn kuiten, maar minder heftig.
 Tegen dingen opzien. Bijvoorbeeld je werk, ontmoeting met bepaalde mensen, is eigenlijk piekeren vooraf. Het zou zelfs zomaar kunnen zijn dat je beren op je weg ziet en dat hetgeen waar je tegenop ziet gewoon goed verloopt. Verspilde energie dus. Dit is verbonden aan het karakter en de opvoeding. Aan hoe iemand in het leven staat, aan onzekerheid. Hier kun je vrij veel zelf iets aan doen, door er aan te werken de dingen minder zwart te zien. Door zelfverzekerder in het leven te staan, dit baart veel oefening en is een proces wat je met stapjes zet. Het bij jezelf blijven is een belangrijk onderdeel. Ervan overtuigd zijn, van wat jij doet en wie je bent goed is. Wat een ander denkt of vindt over jou, is totaal niet belangrijk. Door deze transformatie kun je je leven een stuk aangenamer maken en daardoor slaap je beter!

 

Hierboven staan dus eigenlijk oorzaken en wat te doen tegen slapeloosheid.

Ondanks deze punten is het voor iedereen belangrijk om zijn/haar eigen weg hierin te vinden, om zodoende de spiraal van het niet kunnen slapen te doorbreken.

Ieder mens is anders en wat voor de een helpt, zal voor de ander niet helpen.

Maar wat ik uit eigen ervaring weet is: Een goed matras, kussen, dekbed geven een uitnodiging om zo lekker te slapen, zodat je s morgens je bed niet kunt verlaten. :)
 



Reageer op dit verhaal!

Je moet helaas ingelogd zijn om te kunnen reageren.